A székhely az a hely, ahol egy társaságnak az adminisztratív tevékenységei zajlanak. Ha a székhely más lesz, mint az ügyintézés helye, akkor ezt létesítő okiratban kell bejegyezni.
Sem cégek, sem vállalatok nem működhetnek székhely nélkül. Abban az esetben, ha a társaság nem tud ingatlant vásárolni erre a részre, akkor felkereshet egy székhelyszolgálatot vagy szolgáltatót. Ekkor a cég székhelye a szolgáltató címe lesz, és ide fognak érkezni a levelek, küldemények és a hivatalos ügyintézésekkor is ezt a címet fogják használni.
Egy kisebb vállalkozásnak is elég sok adminisztrációs munkája akadhat, a meglehetősen sok levél mellett, amit érkeztetni kell. Érthető tehát, ha a cégvezetőnek nincs erre ideje.
Ekkor jöhet szóba egy külön ember megbízása, ezzel a feladattal. Ehhez irodát kell a számára biztosítani, mely plusz költségekkel járhat. Amennyiben a vezetőség nem akar ezekkel foglalkozni és nem kíván külön munkaerőt fenntartani emiatt, akkor érdemes fontolóra venni a székhelyszolgáltatás igénybevételét.
Ez a döntés rengeteg terhet levesz az ember válláról, és ezáltal több idő és energia jut a többi fontos dologra.
A szolgáltatás részei:
- a székhelyen kikerül a cégtábla, emellett az esetleges NAV ellenőrzésekre titkárszolgálat biztosítása
- a beérkezett küldeményeket, hivatalos leveleket és küldeményeket átveszik, majd értesítést küldenek róluk
- a küldeményeket tárolják, melyek átvehetőek nyitvatartási időben
- havi egy alkalommal elpostázzák a leveleket egy megadott postacímre